REGULAMIN SERWISU SkyRecon.pl
(obowiązuje od 25 września 2025 r.)
[wersja 2.0]
§1. Postanowienia ogólne
- Nieniejszy regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego prowadzonego pod adresem
www.skyrecon.pl oraz warunki świadczenia usług i sprzedaży produktów przez SkyRecon Sp. z o.o. - Właścicielem serwisu jest:
SkyRecon Sp. z o.o.
ul. Królowej Jadwigi 312/6, 30-218 Kraków
KRS: 0001156215, NIP: 6772522121, REGON: 540923560
Tel: +48 455 502 999, E-mail: kontakt@skyrecon.pl - Regulamin jest dostępny nieodpłatnie na stronie internetowej
www.skyrecon.pl w sposób umożliwiający jego pobranie, zapisanie i wydrukowanie. - Umowy zawierane są w języku polskim i zgodnie z prawem polskim.
§2. Zakres usług i produktów
- SkyRecon oferuje w szczególności:
– treści cyfrowe: symulacje egzaminów dronowych, testy online, materiały szkoleniowe,
– szkolenia i egzaminy teoretyczne i praktyczne z zakresu UAV,
– specjalistyczne usługi operacyjne, w tym działania poszukiwawczo-ratownicze (SAR),
– inne produkty i usługi aktualnie dostępne w ofercie Sprzedawcy, opisane na stronie
www.skyrecon.pl. - Opisy usług i produktów zamieszczone na stronie internetowej mają charakter informacyjny. Szczegółowy zakres i warunki realizacji określane są każdorazowo w opisie oferty lub w umowie zawieranej z Klientem.
§3. Korzystanie z serwisu
- Klient zobowiązuje się do korzystania z serwisu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami i niniejszym regulaminem.
- Zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych oraz podejmowanie działań mogących zakłócić funkcjonowanie serwisu.
§4. Składanie zamówień i płatności
- Zamówienia można składać poprzez formularz zamówienia dostępny na stronie serwisu.
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich (PLN) i są cenami końcowymi, zawierającymi podatek VAT (23%) oraz wszystkie inne należne opłaty.
- Dostępne formy płatności:
a) przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) szybkie przelewy online,
c) płatność BLIK,
d) płatność kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro). - Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A. Obsługę płatności przelewem online i BLIK zapewniają Paynow Sp. z o.o. oraz PayPro S.A. (Przelewy24).
- Dane płatnicze Klienta przetwarzane są wyłącznie przez ww. operatorów płatności. SkyRecon nie gromadzi i nie przechowuje danych kart płatniczych ani danych logowania do bankowości elektronicznej.
- W przypadku konieczności zwrotu środków Sprzedawca dokonuje zwrotu przy użyciu tego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraził zgodę na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności kartą zwrot następuje na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
- Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności lub zaksięgowania wpłaty na rachunku Sprzedawcy.
- Przycisk finalizujący zamówienie jest oznaczony słowami „Zamawiam i płacę” (lub równoważnymi), co oznacza obowiązek zapłaty.
- Po zawarciu umowy Sprzedawca przesyła Klientowi na trwałym nośniku (e-mail) potwierdzenie zawarcia umowy, jej treść oraz niniejszy Regulamin.
- Sprzedawca co do zasady świadczy usługi i dostarcza treści cyfrowe – bez fizycznej dostawy. W przypadku wprowadzenia do oferty towarów materialnych, metody i koszty dostawy oraz ewentualne ograniczenia terytorialne zostaną każdorazowo wskazane w opisie produktu przed złożeniem zamówienia.
§5. Realizacja usług i dostawa treści cyfrowych
- Minimalne wymagania techniczne: dostęp do Internetu, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą JavaScript, aktywny adres e-mail; chyba że opis oferty stanowi inaczej, treści cyfrowe nie zawierają zabezpieczeń DRM i nie wymagają dodatkowego oprogramowania.
- Treści cyfrowe (np. symulacje egzaminów) udostępniane są Klientowi niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności poprzez przesłanie linku aktywacyjnego lub kodu dostępu na adres e-mail.
- Szkolenia i egzaminy realizowane są zgodnie z opisem oferty i obowiązującymi regulaminami szczegółowymi (Regulamin egzaminu teoretycznego stacjonarnego, Regulamin egzaminu online).
- Usługi specjalistyczne (np. akcje SAR) uznaje się za rozpoczęte w momencie faktycznego wyjazdu ekipy SkyRecon do działań.
- Aktualizacje: w przypadku usług świadczonych w sposób ciągły Sprzedawca zapewnia aktualizacje niezbędne do utrzymania zgodności przez okres świadczenia usługi; dla treści cyfrowych dostarczanych jednorazowo – przez czas uzasadniony rodzajem i celem treści.
§6. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo odstąpić od niej bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadkach określonych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy: a) przedmiotem umowy jest usługa, która została w pełni wykonana za zgodą konsumenta; b) przedmiotem umowy są treści cyfrowe (np. kod dostępu do egzaminu/testu), które zostały dostarczone za zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, po poinformowaniu go o utracie prawa odstąpienia; c) usługa została rozpoczęta na wyraźne żądanie konsumenta przed upływem terminu odstąpienia, np. akcja SAR po wyjeździe ekipy.
- W przypadku odstąpienia od umowy w okresie, w którym świadczenie usług już się rozpoczęło na żądanie konsumenta, konsument zobowiązany jest do zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia.
- W celu skorzystania z prawa odstąpienia konsument może przesłać oświadczenie o odstąpieniu na adres e-mail kontakt@skyrecon.pl.
- Konsument może, ale nie musi, skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego regulaminu.
§7. Reklamacje
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji dotyczącej zakupionych usług i treści cyfrowych.
- Reklamacje można składać mailowo na adres: kontakt@skyrecon.pl lub pisemnie na adres siedziby SkyRecon.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta, datę zakupu, przedmiot reklamacji i opis zastrzeżeń.
- Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i udziela odpowiedzi na adres podany przez Klienta.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca podejmuje stosowne działania zgodnie z obowiązującymi przepisami (rękojmia za zgodność towaru z umową – art. 43a i nast. ustawy o prawach konsumenta).
§8. Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych jest SkyRecon Sp. z o.o.
- Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z Polityką prywatności dostępną na stronie www.skyrecon.pl.
- Klient, składając zamówienie, wyraża zgodę na przetwarzanie danych w celu jego realizacji.
- Dane osobowe Klienta są przetwarzane w następujących celach i na podstawach prawnych: a) realizacja umowy i obsługa zamówień – art. 6 ust. 1 lit. b RODO, b) rozliczenia, wystawianie faktur i obowiązki podatkowe – art. 6 ust. 1 lit. c RODO, c) obsługa zapytań i kontakt – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, d) marketing własnych produktów/usług – art. 6 ust. 1 lit. f RODO, e) wysyłka informacji handlowych drogą elektroniczną – art. 6 ust. 1 lit. a RODO, f) dochodzenie lub obrona przed roszczeniami – art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Szczegóły przetwarzania określa Polityka prywatności.
§9. Odpowiedzialność
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie usług z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. brak dostępu do Internetu, niespełnienie wymagań technicznych), o ile nie wynika to z winy Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie odpowiada za szkody wynikłe z podania błędnych danych przez Klienta, z zastrzeżeniem obowiązków wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
- W przypadku siły wyższej lub awarii technicznych niezależnych od Sprzedawcy, realizacja usług może być czasowo zawieszona.
§10. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu w każdym czasie. Zmiany obowiązują od momentu ich publikacji na stronie
www.skyrecon.pl i mają zastosowanie do umów zawartych po tej dacie. - Klient akceptuje regulamin przed złożeniem zamówienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia.
- Konsument może skorzystać z polubownych sposobów rozwiązywania sporów: mediacji lub postępowania przed Wojewódzkim Inspektoratem Inspekcji Handlowej (stałe polubowne sądy konsumenckie) albo z bezpłatnej pomocy Miejskiego/Powiatowego Rzecznika Konsumentów.